ترمز الکترومغناطیسی چیست؟
ترمز مغناطیسی یکی از کاربردهای جالب و مفید نیروی مغناطیسی و اصل عکس العمل الکترومغناطیسی است. وقتی یک پاندول مسی در یک میدان یکنواخت آهنربای دائمی نوسان میکند. وجود میدان مغناطیسی یکنواخت باعث کند و متوقف شدن آن میشود.
ترمز های مغناطیسی که به نام های ترمز الکترو مغناطیسی (electro-mechanical brakes) یا ترمز الکترو موتور (EM brakes) نیز شناخته می شود جهت توقف یا کاهش سرعت حرکت با استفاده از نیروی الکترومغناطیسی جهت ایجاد اصطکاک (مقاومت مکانیکی) می باشند. نام اصلی این وسیله ترمز الکترومکانیکی بود، اما سالهاست که این نام با اشاره به روش راه اندازی آنها به "ترمزهای الکترومغناطیسی" تبدیل شده است.
کاربرد ترمز مغناطیسی الکترو موتور:
در اتومبیلها یک اتصال مکانیکی گشتاور را به یک جزء ترمز الکترومغناطیسی انتقال میدهد.تراموا و قطارها از ترمزهای الکترومغناطیسی استفاده میکنند که در آن ترمز توسط نیروی مغناطیسی به ریل فشار داده میشود. آنها از ترمز مکانیکی تشخیص داده میشوند، جایی که اساس ترمز مکانیکی بر روی رینگ فشار داده میشود. موتورهای الکتریکی در کاربردهای صنعتی و روباتیک نیز از ترمز مغناطیسی الکترو موتور استفاده میکنند.
طراحی نوآوریهای اخیر منجر به استفاده از ترمز الکترومغناطیسی در هواپیما شده است. در این برنامه، یک موتور یا ژنراتور ترکیبی برای اولین بار به عنوان یک موتور، به سرعت برای چرخش لاستیکها تا قبل از فرود استفاده میشود، در نتیجه باعث کاهش سایش در لاستیکها، و سپس به عنوان یک ژنراتور برای ترمز احیاگر عمل میکند.
مزایای استفاده از پروتکل TTP/C عبارت اند از:
- سرعت بالای انتقال اطلاعات در سیمها (۲۵ مگابایت در ثانیه)
- راندمان ۷۰ تا ۹۰ درصدی انتقال اطلاعات
- وجود دو کانال ارتباطی مستقل
- کاهش هزینه خدمات پس از فروش به دلیل کیفیت بالا
مزایای استفاده از سیستم ترمز الکترومغناطیسی به شرح زیر است:
- کاهش زمان و مسافت ترمز
- عدم لرزش پدال هنگام ترمزگیری(در صورت مجهز بودن به سیستم ABS)
- بهینه شدن عملکرد پدال ترمز
- نصب آسان به دلیل بهینه شدن مجموعه سیستم
- حذف بوستر ترمزهای بزرگ
- Live demo: http://
- دسته بندی: آخرین مطالب